zondag 5 oktober 2014

De merkpiramide

 



Essence 

Mysterieus.

Discriminator

Een mysterieus, verrassend en bruisend citrusdrankje. Zo profileert Schweppes Agrum zich. De 'What did you expect' saga begint altijd bij een sensuele vrouw die heel mysterieus naar iets zoekt. Je ziet niet meteen wat ze van plan is. En hierin willen zij dus verschillen van de rest. Schweppes wilt niet zomaar een gewone frisdrank zijn maar wel een fruitig drankje dat verrast.  Het is ook altijd een sensationele scène wat kan wijzen op het glamour-gehalte van het drankje. Waardoor Schweppes meer een drankje wordt voor op speciale gelegenheden en niet een ordinair drankje dat je opdrinkt voor de TV.

 





Reason to believe

Schweppes heeft al een mooie reputatie opgebouwd met haar drankjes. Doordat het in bijna elk café verkocht wordt vergroot dit ook weer eens die naambekendheid. Schweppes kent ook een grotere bekendheid door de  'Gin Tonic' volgens mij. Doordat deze cocktail populair werd in het uitgaansleven en onder de cocktail-liefhebbers kent het ingrediënt 'Indian Tonic' dus automatisch meer faam. 

Emotional benefit

Dit is een verrassend, bruisend en fris citrusdrankje waarmee ik niet saai overkom op sensationele events. Ik voel me hiermee geen truttige vrouw maar wel sensueel.

Functional benefit

 Een fris fruitdrankje dat lekker is.

Attributes

De ingrediënten, het flesje (PET of glas), de verpakking, het bruisend fruitdrankje zelf.

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten